onsdag 6 maj 2020

Vad hände egentligen 2019?

Tja, att blogga är kanske inte min grej, men min resa mot ekonomiskt oberoende har fortsatt, samtidigt som min livsstil fortsatt är 'semi-fire'

2019 kan sammanfattas såhär:

Det var ett bra år!

Jag misslyckades totalt med flera av mina uppsatta mål, men har fortsatt vara på resande fot vilket kan förklara ett misslyckande av ett par....

Målen 2019
  • 35 000kr i utdelning
Jajjemen! Straxt över 36 000kr lyckades jag skrapa ihop 

  • Göra min divemaster
Japp! Genomförde inte bara en divemaster, gick vidare och blev dykinstruktör.

  • Besöka minst 4 nya länder
Portugal, Belgien, Luxemburg, Polen, Gibraltar och Malaysia. Inga problem alls här!

  • Springa milen under 40 min
Haha.. Inte ens nära var jag!


  • Börja med meditation/yoga/stretching
Maah, nej... Att det ska vara så svårt att ta hand om kroppen?


  • Testa någon ny sport tex cykling, kitesurfing/vindsurfing(förslag?)
Japp, testat kitesurfing, blev först lite biten, men att backpacka med både dykutrustning och ett kitekitt är inte direkt lockande.. Vi får se om jag fortsätter.

  • Utmana min höjdrädsla(jag säger utmana, inte övervinna......)
Klättra upp på Gibraltarberget, räknas det? Kan helt klart anstränga mig en hel del mer med det målet...


  • Minska min sockerkonsumtion
Det går upp och ner! SÅ kan tyvärr inte säga att jag lyckades med det..

  • Läsa minst 10 böcker
Mjaa, jag har faktiskt lyssnat på mer än 10 böcker,.. Men tanken var just att läsa dem, men det är som sagt opraktiskt med böcker när man reser som jag gör, så jag skyller på det.


  • Bli bättre på att hålla kontakten/umgås med mina vänner/släkt
HAHA, Jag är hemsk... Finns absolut ingen ursäkt, jag älskar min familj och mina vänner, men sämst i världen på att hålla kontakten helt klart.

  • Resa i Sverige, jag har knappt varit norr om Stockholm
Det blev tyvärr inte av förra året, men i år finns ju helt klart potential med tanke på Corona...


  • Genomföra minst en längre fotvandring
Jag har vandrat mycket, men hittills enbart dagsetapper. Bättring krävs!


Inte vidare imponerande, men fördelen med att vara en annonym bloggare är ju att man åtminstone kan vara ärlig med sina misslyckande 😅

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar