torsdag 13 december 2018

Del 2.. Och 3!

Trots att jag tror att trägen vinner i det långsiktiga perspektivet, så har jag kvar min spekulativa portfölj.

Den här portföljen kommer jag inte att redovisa öppet, då jag inte vet hur aktiv jag kommer att vara i den längre. Ju mer jag reser, desto mindre tid lägger jag på börsen, och desto mindre tid för tradig finns det. Det känns dock realistiskt att jag kommer att fortsätta med en del swingtrading, speciellt om vi kan få lite mer positiva tongångar på börsen. Har vi inte fått en ekonomisk härdsmälta så tror jag tex att den svenska utdelningssäsongen kommer att ge goda möjligheter för den här typen av affärer.

Vinsterna(de eventuella? 😂) skjuts troligtvis in i den långsiktiga portföljen, eller används helt enkelt till konsumtion.

Del 3.. Är något så tråkigt som ett sparkonto, som(förhoppningsvis) täcker ett par års levnadskostnader.  Åter igen är summan ingenting jag tänker att redovisa öppet. då jag inte anser att det spelar någon roll om jag har x mycket pengar på kontot.

Däremot tänker jag vara helt transparent och redovisa mina kostnader här då jag tänker använda bloggen som dagbok/kassabok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar