söndag 30 december 2018

Månadens inköp

God fortsättning på er!
Här kommer en liten uppdatering på vad som hänt under månaden :)

Trots att det stormat en del på börsen sista veckan, så har jag njutit av julen och knappt kollat mina depåer annat än för några få köp. Det är väl knappast någon med det minsta ekonomiintresse som missat att volatiliteten har varit extrem de sista dagarna(den långsiktiga trenden pekar dock nedåt fortfarande)

Själv har jag passat på att utnyttja oroligheten och göra följande inköp:

Axfood
Brookfilend renewable
Holmen
Sca
Svolder
Volvo
Xact högutdelande

Månadsköpet landade på totalt 10 408kr med courtage inräknat, vilket var lite högre än planerat. Men jag har helt enkelt passat på att öka i företag som dippat en del. Vän av ordning påpekar givetvis att det är alldeles för tidigt att köpa cykliska bolag och skogsbolag i en kommande lågkonjuktur. Men då jag precis inlett köpen, kan jag kosta på mig risken att gå in lite för tidigt i dessa bolagen. Timing är svårt....

Portföljen är uppdaterad, och imorgon kommer även en liten sammanställning angående mina utdelningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar